Apollo lanserer nytt hotellkonsept
Apollos arv kommer tydelig frem, når reisearrangøren i dag (mandag 10. desember) lanserer sitt nyeste hotellkonsept, Apollo Mondo Boutique. Livsstilskonseptet løfter nemlig frem stoltheten i reisearrangørens lokale forankring, ned til hver minste detalj, og kombinerer det med lekker design.
– Hele Apollos sjel, historie og suksess bygger på vår lokale tilhørighet: kunnskapen vi har om reisemålene våre, om deres historie, kultur og tradisjoner, og ikke minst forholdet vårt til våre lokale samarbeidspartnere. Dette er vårt DNA – og det viser vi nå stoltere og tydeligere enn noen gang, gjennom Mondo Boutique, sier markedssjef Tonje Løkaas Fossum i en pressemelding.
Den 13. mai åpner dørene til det første hotellet: Isola Verde. Hotellkonseptet retter seg mot kvalitetssikre livsnytere, som ønsker seg mer enn bare et flott designhotell. På Mondo Boutique står helheten i fokus: estetikk og design, komfort og funksjon, trening og yoga. Det er også lagt mye arbeid ned i nærheten til det lokale – gjestene skal både kunne se, føle, lukte og smake hvor i verden de befinner seg.
Apollo lanserte sitt første konsepthotell i 2014, og har i dag fem ulike konsepter, med totalt 78 hoteller fordelt på 19 reisemål.
For alle sanser
For å oppnå den autentiske atmosfæren har et tett samarbeid med lokale partnere vært en avgjørende del av utviklingen. Byggestrukturen er typisk for vertslandet, interiøret fra lokale designere og fotografiene på veggene fungerer like mye som reisetips som kunst, da alle viser steder i nærområdet. Selv hotellets signaturduft er utviklet og basert på vertslandets natur, og i Hellas har resultatet blitt en forfriskende miks av jasmin, urter, lavendel og sitrus.
– Hotellet har lenge vært en av de viktigste komponente i kundens reiseopplevelse, men det handler ikke lenger bare om å bo bra. Nå reiser vi i større grad med ønsket om autentiske og ekte opplevelser. Dette skal også gjenspeiles i bostedet, uten å gå på bekostning av kvalitet og komfort – og med Mondo Boutique har vi jobbet hardt for å oppfylle dette, fastslår Fossum.
Gresk gastronomi på sitt beste
Den lokale forankringen kommer tydelig frem i hotellkjøkkenet, som byr på nærproduserte og lokale råvarer, og et helt eget småretts-konsept: Mondo Meze. Tradisjonsrike retter, med en moderne og gastronomisk touch, pryder menyen, ved siden av vertslandets beste og andre anerkjente, internasjonale drikkevarer og viner.
– Vi vet hvor viktig god mat er for gjestene våre, og på Mondo Boutique vil man introduseres for noe av det beste landet har å by på. I Hellas har vi vært så heldige å få den unge og anerkjente kokken Dimitris Alexiadis til å berike konseptet, og vi gleder oss til å forsterke nordmenns forkjærlighet for Hellas, gjennom å appellere til alle sanser, forteller Fossum.
Et nytt Hellas
Apollos første Mondo Boutique-hotell åpner i Sivota, på fastlandet i Hellas, knappe 20 minutter unna den populære feriebyen Parga. Det som tidligere var en liten kystby, regnes i dag som et eksklusivt feriested. Her omringes man av høye fjell, grønnkledde olivenlunder og azurblått hav, og på landsiden venter søvnige fjellandsbyer, hvitmalte klostre og dramatisk natur.
– Badevannet i Sivota regnes som Hellas’ beste, og området er perfekt for uforglemmelige naturopplevelser. Vi gleder oss derfor ikke bare til å åpne dørene til et splitter nytt konsepthotell, og gjennom det kunne gi gjestene våre en smakebit av det moderne Hellas, men også til å vise dem en ny side ved det greske fastlandet. Epirus-området, hvor Sivota ligger, er mitt personlige favorittsted i hele Hellas, og jeg er overbevist om at det vil bli mange andres også neste sommer, avslutter Fossum.
Fakta om Isola Verde – Apollo Mondo Boutique
Salgsstart: 7. desember 2018
Åpner: 13. mai 2019
Antall rom: 40
Fasiliteter/tilbud: basseng, spa, restaurant, bar, snackbar, poolbar, À la carte, buffet.
Nærmeste flyplass: Ioannina og Preveza
Foto: Fra baren på Apollo Mondo Boutique i Sivota, Hellas. Foto fra Apollo.